MACHI is opgezet door Mathilde Teuben, vanuit een passie voor Azië en duurzaamheid en met de overtuiging dat deze twee onderwerpen in de toekomst (en voor de vooruitdenkende ondernemer nu al!) essentieel zijn voor een toekomstbestendig ondernemerschap. 
MACHI symboliseert deze overtuiging: in het Japans betekent machi ‘stad’. De stad is dé plek voor innovatie, creativiteit, verbondenheid, samenwerking, duurzaamheid, diversiteit in mensen, ideeën en opvattingen. MACHI staat voor al deze dingen.
Over Mathilde Teuben

‘Ik ben een ervaren adviseur voor MKB-ondernemingen op het gebied van internationalisering. Mijn expertise ligt vooral op Azië. Ik richt mij in het bijzonder op China en Japan en op maatschappelijk verantwoord internationaal ondernemen.´

Internationaal ondernemend

´Mijn expertise in Azië focust zich met name op China & Japan. Als afgestudeerd Japanoloog (Leiden, 2004) heb ik 2,5 jaar in Japan doorgebracht voor studie, onderzoek, werk en – gewoon – vakantie. Bij Agentschap NL (voorheen EVD, nu Rijksdienst voor Ondernemend Nederland) kwam ik op het pad van China terecht en heb ik ruime tijd gewerkt aan de verbetering van mogelijkheden voor het Nederlandse MKB om een entree te maken op de Chinese markt. Ik adviseerde, identificeerde marktkansen en dacht mee over effectieve instrumenten die de overheid kan inzetten om bedrijven te helpen. Door verschillende projecten breidde mijn kennis zich ook uit naar de rest van de regio: met name India, Maleisië, Zuid-Korea en Afghanistan.

Daardoor heb ik goede kennis van zakendoen in deze landen en een groot netwerk, zowel in Nederland als lokaal in Azië. Bovendien kan ik met een pragmatische instelling dé oplossing vinden die het best bij uw situatie past.´

Duurzame toekomst

´We zijn onderweg naar een duurzame samenleving. Daarin spelen bedrijven een essentiële rol. Maar dat kunnen we vanuit Nederland niet alleen. Mijn kracht is dat ik de combinatie kan maken tussen duurzaamheid én de ontwikkelingen in Azië, want hier liggen de kansen voor kennisuitwisseling, ontwikkeling van nieuwe markten en samenwerking.

Duurzaamheid en MVO raakte al bij Agentschap NL steeds verder verwoven in mijn werk. Eerder ontwikkelde ik een IMVO-scan voor ondernemers, praatte met ondernemers over MVO-risico’s bij ondernemen in China en onderzocht hoe MVO-thematiek steviger verankerd kan worden in de handelsmissies van de overheid.’